
Гвинтик та Шпунтік
05.01.2025 | Yuri Aksyonov
Гвинтик та Шпунтік
Нещодавно ми отримали "втоплений" Шевроле Болт із сонячної Каліфорнії. Ми говоримо "втоплений" в лапках, тому що виявилося, що в ньому не було води. Вона дійшла лише до нижніх дверних гумок, а в салон не потрапила. Єдине, що довелося замінити - це дванадцятивольтовий акумулятор, який розрядився після того, як його залишили надовго. Після цього Bolt завівся і поїхав, як ні в чому не бувало. Не було жодних ознак води. Абсолютно все працювало, і не було ніяких несправностей на приладовій панелі або в модулях.
Я прихильник старої школи - я консервативний прихильник двигунів внутрішнього згоряння, а не новітніх електричних технологій. З одного боку, приємно їхати в тиші, практично на кулі, але з іншого боку, прив'язаність до розетки обмежує свободу пересування і змушує мене трохи нервувати.
Деякий час у мене був Nissan Leaf. Невибагливий, але дешевий, швидкий і комфортний для їзди містом автомобіль. Основний недолік Leaf першого покоління - акумулятор скромної ємності, який швидко приходить в непридатність і зменшує і без того невеликий запас ходу. Втім, треба віддати Leaf належне. По-перше, це перший в історії серійний електромобіль, який виглядає як справжній автомобіль, а не холодильник на колесах. По-друге, він широко розповсюджений, доступний, простий і дешевий в обслуговуванні. Так, батарея є слабким місцем, але з цим можна жити в невеликих містах.
Chevrolet Bolt був розроблений з нуля протягом чотирьох років корейським підрозділом корпорації General Motors у партнерстві з LG. Він надійшов у продаж у Каліфорнії наприкінці 2016 року і відтоді поширився на інші штати та світові ринки. У Європі, наприклад, Bolt відомий як Opel Ampera-E. На мій смак, дизайн автомобіля досить невиразний. Але завдяки своїй загальній добротності і хорошому запасу ходу (про це нижче), Bolt все ще досить популярний, особливо в США. У 2017 році він отримав нагороду "Північноамериканський автомобіль року". У той же час, він увійшов до списку найкращих винаходів 2016 року за версією журналу Time. Ще більше дивує те, що прибутковість Bolt виявилася негативною: GM втратила від $5,000 до $8,000 на кожній з 140,000 одиниць, вироблених за сім років. На що тільки не підуть корпорації заради нашого світлого "зеленого" майбутнього! А ви кажете - акули капіталізму...
Незважаючи на скромні габарити, всередині Bolt відчувається просторим. Дається взнаки високий дах і наявність веселих світлих вставок в інтер'єрі. На другому ряду достатньо місця, і ногам вільно. І навіть з подвійною підлогою є трохи місця в багажнику.
Сидіння в Bolt високе, майже як у припаркованому автомобілі. Водночас за кермом досить комфортно, а оглядовість хороша. Сидіння механічно регулюються навіть у топових комплектаціях, що трохи дивно, враховуючи рівень оснащення та ціну автомобіля. Підлокітник високий, а тому дуже глибокий і місткий. Його також можна регулювати на ходу, що дуже практично. Джойстик для вибору режимів руху був запозичений безпосередньо у Cadillac. Він виглядає сучасно і солідно, як для невеликого Chevrolet.
Панель приладів (прямокутний екран) проста і зрозуміла. У центрі - цифровий спідометр і місце для інформаційних повідомлень. Праворуч - шкали споживання та рекуперації енергії, а ліворуч - рівень заряду акумулятора та розрахунковий запас ходу. Існують варіанти зміни простого дизайну цього екрану, але вони мінімальні.
Мультимедіа Bolt Chevrolet MyLink з 10,2-дюймовим екраном непогана, але деякі нюанси її роботи викликають питання, а інші - навіть роздратування. Система сучасна, з хорошою роздільною здатністю, панорамними камерами, Bluetooth, Carplay та іншими необхідними фішками. Але, по-перше, вона помітно гальмує. По-друге, логіка її управління залишає бажати кращого. По-третє, екран розташований під таким кутом, що коли сонце потрапляє на нього через велике і похиле лобове скло (що трапляється досить часто), він майже "сліпне". Моя головна претензія - система не запам'ятовує, який пристрій був увімкнений востаннє, тому при наступному заведенні автомобіля вона завжди вмикає радіо. Це, звичайно, суб'єктивно, але я ненавиджу радіо, я слухаю музику тільки з телефону. І кожного разу, коли я заводжу машину, мені доводиться вимикати радіо і вручну перемикатися на інше джерело. Кадилак моєї сім'ї набагато поступливіший, він ніколи не вмикає радіо, коли знає, що я віддаю перевагу телефону.
Минув тиждень, а я так і не зрозумів, як знайти потрібний контакт і зателефонувати, не виймаючи телефон і не торкаючись центрального екрану. У Cadillac процес відбувається так: ми натискаємо кнопку голосового управління на кермі, і машина запитує приємним жіночим голосом: "Що ви хочете, хазяїне? Наприклад, я хочу подзвонити дружині, і командую CALL WIFE (щоб машина зрозуміла, контакт на телефоні повинен бути англійською мовою). Приємна пані, що ховається десь під торпедою, втручається через динаміки: CALL WIFE, IS THAT CORRECT?, я підтверджую: ТАК, і відбувається дзвінок.
У Bolt це працює не так. Насправді, це не працює взагалі. Я натискаю кнопку голосового управління, командую CALL, і машина чомусь починає читати мені статті з Вікіпедії про шахи голосом Siri. Я поважаю шахи, але я хочу подзвонити.....
Окрема подяка дизайнерам за фізичні кнопки клімат-контролю та регулювання гучності динаміків. Проте клімат-контроль не має кнопки увімкнення/вимкнення. Щоб його вимкнути, доводиться натискати кнопку зменшення швидкості вентилятора до повної зупинки. Це незручно.
Тож за що саме люди платять понад 20 000 доларів? Що є у Bolt, чого немає у Leaf? Хороший запас ходу на повному заряді (плюс-мінус 350 км), загальна надійність, довговічність батареї (на відміну від Leaf, батарея Bolt розрахована на весь термін експлуатації автомобіля, і початкова потужність в 60 кВт з часом суттєво не зменшується), пристойна динаміка і керованість, гідний комфорт. В цьому автомобілі приємно перебувати. Їм приємно керувати. Він гострий і тихий.
Середнє міське споживання становить близько 15 кВт на 100 км. Якщо заряджати Bolt від побутової розетки за стандартним споживчим тарифом, то це 40 грн/100 км. Щодо бензину - менше одного літра. А якщо на лічильнику стоїть нічний тариф, то це 20 грн/100 км. Це означає, що ви можете їздити комфортно і майже безкоштовно цілу добу. Ідеальний автомобіль для міста!
Трохи забагато дифірамбів? Ідеальний автомобіль, так, але із застереженнями. Bolt навряд чи буде єдиною машиною в сім'ї. І якщо ви живете в багатоквартирному будинку, заряджати його буде непросто. А якщо ви живете в багатоквартирному будинку, підзарядка електромобіля може стати складною справою. Звичайно, завжди можна "дозаправитися" на станції швидкої зарядки. Але вони є не скрізь, і на весь процес доведеться витратити певний час. Крім того, це не так дешево, як домашня електрика, а швидка зарядка негативно впливає на термін служби акумулятора. Але якщо у вас є власний гараж або місце на теплому паркінгу, у вас є простий автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння для далеких поїздок і екстрених випадків, і вам потрібен економічний засіб пересування для щоденних коротких поїздок по місту, тоді так - Bolt ідеально вам підходить. В інших випадках вам доведеться добре подумати, чи готові ви прийняти деякі обмеження і незручності заради економії. Або, скажімо, екології. Останнє, до речі, дуже сумнівно, але про це іншим разом.
Що стосується мене особисто, то я живу в приватному будинку і маю бензиновий автомобіль на всі випадки життя. Припустимо, мені потрібен невеликий, економічний автомобіль для щоденного використання в місті. Чи варто купувати Bolt? Порахуйте самі.
Середня ціна хорошого Bolt в комплектації Premier становить $22 000. Я буду проїжджати на ньому близько 10 000 км щороку. Припускаючи гіпотетичну витрату палива 0,5 л/100 км, і підзаряджаючись виключно вдома, я витрачу еквівалент 500 літрів бензину за 10 років, або близько $715. І я втрачу близько 60% вартості самого автомобіля. Не враховуючи решту витрат на утримання, за 10 років я витрачу на Bolt $22715, а коли продам його, то отримаю $8800. Загалом, за 10 років життя Bolt мої фінансові витрати складуть $13915.
Припустимо, я обираю Chevrolet Cruze з бензиновим турбодвигуном 1.4 як альтернативу. Я небагато втрачу в динаміці і небагато втрачу в комфорті, якщо візьму його в тій же комплектації Premier. Такий Cruze в хорошому стані буде коштувати близько 12 тисяч доларів. При витраті палива в місті 10 л/100 км, за ті ж 10 років і 100 тис. км пробігу я витрачу 10000 літрів бензину, тобто близько 14285 доларів. Додамо ще 1000 доларів на щорічну заміну масла в двигуні, а інші витрати, як у випадку з Bolt, залишимо поза увагою. Отже, за 10 років я витрачу на Cruze 27285 доларів, а коли продам його, то отримаю 4800 доларів. Загалом, за 10 років життя Cruze мої фінансові витрати складуть $22485.
Висновок очевидний: ми повинні отримати Bolt.
Продається абсолютно цілий Шевроле Болт, без аварій, без пошкоджень. Жодної фарбованої деталі.
2017 Chevrolet Bolt Premier
1G1FX6S06H4148561
На аукціоні Run and drive.
Додаткові фото з порту перед завантаженням.
Є відео, зняте в день прибуття автомобіля, 12 серпня.
Два власники в США, вся сервісна історія.
Підтверджений пробіг ~37 тис. миль (~60 тис. км).
Візуальний стан відмінний, як на фото.
Технічно - жодних нарікань, все працює.
Акумулятор в хорошому стані, максимальний запас ходу на повному заряді
показує 384 кілометри (увімкнений кондиціонер).
Середнє споживання за останні 40 тис. км - 15,8 кВт/100 км. Це приблизно від 20 до 40 грн на 100 км за умови заряджання від домашньої розетки, а в
На аукціоні Run and drive.
Додаткові фото з порту перед завантаженням.
Є відео, зняте в день прибуття автомобіля, 12 серпня.
Два власники в США, вся сервісна історія.
Підтверджений пробіг ~37 тис. миль (~60 тис. км).
Візуальний стан відмінний, як на фото.
Технічно - жодних нарікань, все працює.
Акумулятор в хорошому стані, максимальний запас ходу на повному заряді
показує 384 кілометри (увімкнений кондиціонер).
Середнє споживання за останні 40 тис. км - 15,8 кВт/100 км. Це приблизно від 20 до 40 грн на 100 км за умови заряджання від домашньої розетки, а в
залежно від тарифу на електроенергію.
Прем'єр-міністр:
Колеса R17
Безключовий доступ до всіх дверей
Дистанційний безключовий доступ
Повністю світлодіодна оптика
Шкіра в салоні
Клімат-контроль
Великий монітор - камери на 360 градусів
Екран у дзеркалі заднього виду, підключений до однієї з задніх камер
Задній парктронік
Сліпі зони
Контроль смуги руху
Bluetooth, USB, carplay, android auto, голосове керування
Підігрів передніх сидінь
Підігрів задніх сидінь
Кермо з підігрівом
Регульований по глибині центральний підлокітник
Спортивний режим
Електронне стоянкове гальмо
Два оригінальні ключі
Новий зарядний пристрій
Новий акумулятор Bosch
Колеса R17
Безключовий доступ до всіх дверей
Дистанційний безключовий доступ
Повністю світлодіодна оптика
Шкіра в салоні
Клімат-контроль
Великий монітор - камери на 360 градусів
Екран у дзеркалі заднього виду, підключений до однієї з задніх камер
Задній парктронік
Сліпі зони
Контроль смуги руху
Bluetooth, USB, carplay, android auto, голосове керування
Підігрів передніх сидінь
Підігрів задніх сидінь
Кермо з підігрівом
Регульований по глибині центральний підлокітник
Спортивний режим
Електронне стоянкове гальмо
Два оригінальні ключі
Новий зарядний пристрій
Новий акумулятор Bosch