Гвинтик та Шпунтік

Гвинтик та Шпунтік

Нещодавно ми отримали "втоплений" Шевроле Болт із сонячної Каліфорнії. Ми говоримо "втоплений" в лапках, тому що виявилося, що в ньому не було води. Вона дійшла лише до нижніх дверних гумок, а в салон не потрапила. Єдине, що довелося замінити - це дванадцятивольтовий акумулятор, який розрядився після того, як його залишили надовго. Після цього Bolt завівся і поїхав, як ні в чому не бувало. Не було жодних ознак води. Абсолютно все працювало, і не було ніяких несправностей на приладовій панелі або в модулях.

Я прихильник старої школи - я консервативний прихильник двигунів внутрішнього згоряння, а не новітніх електричних технологій. З одного боку, приємно їхати в тиші, практично на кулі, але з іншого боку, прив'язаність до розетки обмежує свободу пересування і змушує мене трохи нервувати.

Деякий час у мене був Nissan Leaf. Невибагливий, але дешевий, швидкий і комфортний для їзди містом автомобіль. Основний недолік Leaf першого покоління - акумулятор скромної ємності, який швидко приходить в непридатність і зменшує і без того невеликий запас ходу. Втім, треба віддати Leaf належне. По-перше, це перший в історії серійний електромобіль, який виглядає як справжній автомобіль, а не холодильник на колесах. По-друге, він широко розповсюджений, доступний, простий і дешевий в обслуговуванні. Так, батарея є слабким місцем, але з цим можна жити в невеликих містах.

Chevrolet Bolt був розроблений з нуля протягом чотирьох років корейським підрозділом корпорації General Motors у партнерстві з LG. Він надійшов у продаж у Каліфорнії наприкінці 2016 року і відтоді поширився на інші штати та світові ринки. У Європі, наприклад, Bolt відомий як Opel Ampera-E. На мій смак, дизайн автомобіля досить невиразний. Але завдяки своїй загальній добротності і хорошому запасу ходу (про це нижче), Bolt все ще досить популярний, особливо в США. У 2017 році він отримав нагороду "Північноамериканський автомобіль року". У той же час, він увійшов до списку найкращих винаходів 2016 року за версією журналу Time. Ще більше дивує те, що прибутковість Bolt виявилася негативною: GM втратила від $5,000 до $8,000 на кожній з 140,000 одиниць, вироблених за сім років. На що тільки не підуть корпорації заради нашого світлого "зеленого" майбутнього! А ви кажете - акули капіталізму...

Незважаючи на скромні габарити, всередині Bolt відчувається просторим. Дається взнаки високий дах і наявність веселих світлих вставок в інтер'єрі. На другому ряду достатньо місця, і ногам вільно. І навіть з подвійною підлогою є трохи місця в багажнику.

Сидіння в Bolt високе, майже як у припаркованому автомобілі. Водночас за кермом досить комфортно, а оглядовість хороша. Сидіння механічно регулюються навіть у топових комплектаціях, що трохи дивно, враховуючи рівень оснащення та ціну автомобіля. Підлокітник високий, а тому дуже глибокий і місткий. Його також можна регулювати на ходу, що дуже практично. Джойстик для вибору режимів руху був запозичений безпосередньо у Cadillac. Він виглядає сучасно і солідно, як для невеликого Chevrolet.

Панель приладів (прямокутний екран) проста і зрозуміла. У центрі - цифровий спідометр і місце для інформаційних повідомлень. Праворуч - шкали споживання та рекуперації енергії, а ліворуч - рівень заряду акумулятора та розрахунковий запас ходу. Існують варіанти зміни простого дизайну цього екрану, але вони мінімальні.

Мультимедіа Bolt Chevrolet MyLink з 10,2-дюймовим екраном непогана, але деякі нюанси її роботи викликають питання, а інші - навіть роздратування. Система сучасна, з хорошою роздільною здатністю, панорамними камерами, Bluetooth, Carplay та іншими необхідними фішками. Але, по-перше, вона помітно гальмує. По-друге, логіка її управління залишає бажати кращого. По-третє, екран розташований під таким кутом, що коли сонце потрапляє на нього через велике і похиле лобове скло (що трапляється досить часто), він майже "сліпне". Моя головна претензія - система не запам'ятовує, який пристрій був увімкнений востаннє, тому при наступному заведенні автомобіля вона завжди вмикає радіо. Це, звичайно, суб'єктивно, але я ненавиджу радіо, я слухаю музику тільки з телефону. І кожного разу, коли я заводжу машину, мені доводиться вимикати радіо і вручну перемикатися на інше джерело. Кадилак моєї сім'ї набагато поступливіший, він ніколи не вмикає радіо, коли знає, що я віддаю перевагу телефону.

Минув тиждень, а я так і не зрозумів, як знайти потрібний контакт і зателефонувати, не виймаючи телефон і не торкаючись центрального екрану. У Cadillac процес відбувається так: ми натискаємо кнопку голосового управління на кермі, і машина запитує приємним жіночим голосом: "Що ви хочете, хазяїне? Наприклад, я хочу подзвонити дружині, і командую CALL WIFE (щоб машина зрозуміла, контакт на телефоні повинен бути англійською мовою). Приємна пані, що ховається десь під торпедою, втручається через динаміки: CALL WIFE, IS THAT CORRECT?, я підтверджую: ТАК, і відбувається дзвінок.

У Bolt це працює не так. Насправді, це не працює взагалі. Я натискаю кнопку голосового управління, командую CALL, і машина чомусь починає читати мені статті з Вікіпедії про шахи голосом Siri. Я поважаю шахи, але я хочу подзвонити.....

Окрема подяка дизайнерам за фізичні кнопки клімат-контролю та регулювання гучності динаміків. Проте клімат-контроль не має кнопки увімкнення/вимкнення. Щоб його вимкнути, доводиться натискати кнопку зменшення швидкості вентилятора до повної зупинки. Це незручно.

Тож за що саме люди платять понад 20 000 доларів? Що є у Bolt, чого немає у Leaf? Хороший запас ходу на повному заряді (плюс-мінус 350 км), загальна надійність, довговічність батареї (на відміну від Leaf, батарея Bolt розрахована на весь термін експлуатації автомобіля, і початкова потужність в 60 кВт з часом суттєво не зменшується), пристойна динаміка і керованість, гідний комфорт. В цьому автомобілі приємно перебувати. Їм приємно керувати. Він гострий і тихий.

Середнє міське споживання становить близько 15 кВт на 100 км. Якщо заряджати Bolt від побутової розетки за стандартним споживчим тарифом, то це 40 грн/100 км. Щодо бензину - менше одного літра. А якщо на лічильнику стоїть нічний тариф, то це 20 грн/100 км. Це означає, що ви можете їздити комфортно і майже безкоштовно цілу добу. Ідеальний автомобіль для міста!

Трохи забагато дифірамбів? Ідеальний автомобіль, так, але із застереженнями. Bolt навряд чи буде єдиною машиною в сім'ї. І якщо ви живете в багатоквартирному будинку, заряджати його буде непросто. А якщо ви живете в багатоквартирному будинку, підзарядка електромобіля може стати складною справою. Звичайно, завжди можна "дозаправитися" на станції швидкої зарядки. Але вони є не скрізь, і на весь процес доведеться витратити певний час. Крім того, це не так дешево, як домашня електрика, а швидка зарядка негативно впливає на термін служби акумулятора. Але якщо у вас є власний гараж або місце на теплому паркінгу, у вас є простий автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння для далеких поїздок і екстрених випадків, і вам потрібен економічний засіб пересування для щоденних коротких поїздок по місту, тоді так - Bolt ідеально вам підходить. В інших випадках вам доведеться добре подумати, чи готові ви прийняти деякі обмеження і незручності заради економії. Або, скажімо, екології. Останнє, до речі, дуже сумнівно, але про це іншим разом.

Що стосується мене особисто, то я живу в приватному будинку і маю бензиновий автомобіль на всі випадки життя. Припустимо, мені потрібен невеликий, економічний автомобіль для щоденного використання в місті. Чи варто купувати Bolt? Порахуйте самі.

Середня ціна хорошого Bolt в комплектації Premier становить $22 000. Я буду проїжджати на ньому близько 10 000 км щороку. Припускаючи гіпотетичну витрату палива 0,5 л/100 км, і підзаряджаючись виключно вдома, я витрачу еквівалент 500 літрів бензину за 10 років, або близько $715. І я втрачу близько 60% вартості самого автомобіля. Не враховуючи решту витрат на утримання, за 10 років я витрачу на Bolt $22715, а коли продам його, то отримаю $8800. Загалом, за 10 років життя Bolt мої фінансові витрати складуть $13915.

Припустимо, я обираю Chevrolet Cruze з бензиновим турбодвигуном 1.4 як альтернативу. Я небагато втрачу в динаміці і небагато втрачу в комфорті, якщо візьму його в тій же комплектації Premier. Такий Cruze в хорошому стані буде коштувати близько 12 тисяч доларів. При витраті палива в місті 10 л/100 км, за ті ж 10 років і 100 тис. км пробігу я витрачу 10000 літрів бензину, тобто близько 14285 доларів. Додамо ще 1000 доларів на щорічну заміну масла в двигуні, а інші витрати, як у випадку з Bolt, залишимо поза увагою. Отже, за 10 років я витрачу на Cruze 27285 доларів, а коли продам його, то отримаю 4800 доларів. Загалом, за 10 років життя Cruze мої фінансові витрати складуть $22485.

Висновок очевидний: ми повинні отримати Bolt.

Продається абсолютно цілий Шевроле Болт, без аварій, без пошкоджень. Жодної фарбованої деталі.

2017 Chevrolet Bolt Premier

 1G1FX6S06H4148561

  • На аукціоні Run and drive.

  •  Додаткові фото з порту перед завантаженням.

  •  Є відео, зняте в день прибуття автомобіля, 12 серпня.

  •  Два власники в США, вся сервісна історія.
    Підтверджений пробіг ~37 тис. миль (~60 тис. км).

  •  Візуальний стан відмінний, як на фото.

  •  Технічно - жодних нарікань, все працює.

  •  Акумулятор в хорошому стані, максимальний запас ходу на повному заряді 

  • показує 384 кілометри (увімкнений кондиціонер).

  • Середнє споживання за останні 40 тис. км - 15,8 кВт/100 км. Це приблизно від 20 до 40 грн на 100 км за умови заряджання від домашньої розетки, а в 

залежно від тарифу на електроенергію.

 Прем'єр-міністр:

  •  Колеса R17

  •  Безключовий доступ до всіх дверей

  •  Дистанційний безключовий доступ

  •  Повністю світлодіодна оптика

  •  Шкіра в салоні

  •  Клімат-контроль

  •  Великий монітор - камери на 360 градусів

  •  Екран у дзеркалі заднього виду, підключений до однієї з задніх камер

  •  Задній парктронік

  •  Сліпі зони

  •  Контроль смуги руху

  •  Bluetooth, USB, carplay, android auto, голосове керування

  •  Підігрів передніх сидінь

  •  Підігрів задніх сидінь

  •  Кермо з підігрівом

  •  Регульований по глибині центральний підлокітник

  •  Спортивний режим

  •  Електронне стоянкове гальмо

  •  Два оригінальні ключі

  •  Новий зарядний пристрій

  •  Новий акумулятор Bosch

20 900 доларів.